top of page
Ieškoti

Motina ir vaikas. Ikona ir sakralumas Kristinos Kurilionok ir Indrės Ercmonaitės tapyboje


2022 m. gruodžio 18 d. / 2023 m. sausio 15 d. - Tapybos paroda „Pauliaus VI“ sakralinio meno muziejus Martirano mieste, Italijoje


Motina ir vaikas. Ikona ir sakralumas Kristinos Kurilionok ir Indrės Ercmonaitės tapyboje

Kuratoriai: Antonio Bruno Umberto Colosimo ir Maria Rosaria Gallo


„Pramantha Arte“ džiaugiasi galėdama pranešti apie gruodžio 18 d. „Pauliaus VI“ sakralinio meno muziejuje Martirano mieste, Italijoje įvyksiančią naują parodą, kurioje bus eksponuojami lietuvių menininkių Kristinos Kurilionok ir Indrės Ercmonaitės tapybos darbai sakralumo tema.


Parodos kuratoriai Antonio Bruno Umberto Colosimo ir Maria Rosaria Gallo.


Paroda veiks iki 2023 m. sausio 15 d.


„Pristatoma „Pauliaus VI“ sakralinio meno muziejuje Martirano mieste, Pietų Italijoje, paroda „Motina ir vaikas. Ikona ir sakralumas Kristinos Kurilionok ir Indrės Ercmonaitės tapyboje“, - pažymi kuratoriai, - praplečia ir patikslina jau pernai prezentuotą temą naujais kūriniais ir nukreipia žvilgsnį į krikščionybės ir religinės tapybos istoriją bei su nauju impulsu padeda išreikšti jausmus per meną.


Motina ir vaikas - yra mėgstamiausios dviejų lietuvių menininkių temos, kurios savo asmenine vaizdine kalba, skirtingu požiūriu bei įsitraukimu siejasi su stipriausiomis krikščioniškos religinės ir

kultūrinės tapatybės asmenybėmis bei siūlo nepaprastai emocingą ir tapybiškai ryškią temos deklamaciją.


Kristina Kurilionok. Icona del fiore eterno. 2022. Olio su tela 60x50 cm.

Kristina Kurilionok leidžiasi į ikoninį Madonos su Kūdikiu tyrinėjimą ir subtiliai, su pagarba bei empatija - per didžiųjų meistrų darbus - seka alegorinę temos raidą nuo bizantinės iki renesansinės ikonografijos tarsi ieškodama, suprasdama ir atrasdama tas pačias Marijos savybes, dėl kurių ji tapo amžina pasaulietinėje ir religinėje vaizduotėje: meilė, švelnumas, sąjunga, bendruomenė, maistas, drąsa, paslaptis, brangumas, dieviškumas, motina, moteris. Tačiau sukurtame istoriniame ekskurse, - paženklintame pačios menininkės biografijos, kaip skirtingų kultūrų dukters - galima atpažinti labai asmenišką emocinę įtampą. Taigi Marijos figūra, kaip ir Kristaus figūra naujame kūrinyje „Kristus Išganytojas“ (Andrejaus Rubliovo ikona), įgauna Kristinai Kurilionok būdingą psichologinį tyrinėjimą, skirta prieštaravimams atskleisti ir sudėtingumui suprasti.




Indrė Ercmonaitė. Madonna di William Adolphe Bouguereau 54x44 cm.

Tuo tarpu, Indrė Ercmonaitė susižavi sūnaus figūra ir, regis, su dideliu jauduliu tyrinėja ir iš naujo atranda jo paslaptį ir likimą: dieviškumą, kuris tampa kūnu, įžengia į istoriją, parodo žmogiškąją kančią, išgyvena aukos tragediją, siūlo išganymą per meilę ir tampa gyvu nesutaikomu absoliučiu atvaizdu. Paveikslų temomis - Mergelė su Kūdikiu, Aukojamas avinėlis, Šventoji širdis, Paskutinė vakarienė - dailininkė poetiškai atkuria istorines ir menines nuorodas, drobėse perteikdama asmeninę vidinę kelionę, kuri paskutiniame kūrinyje „Gailestingojo Jėzaus interpretacija pagal Faustiną su nebulomis ir žuvimis“ suskamba visu originalumu.“


Parodą bus galima aplankyti iki 2023 m. sausio 15 d., antradieniais, ketvirtadieniais ir šeštadieniais nuo 17.00 iki 19.00 val.; sekmadieniais: nuo 10.30 iki 12.30 val.


Parodos atidarymas 2022 m. gruodžio 18 d., sekmadienį, 18.00 val.


Informacija ir (arba) užsakymai: +39 339 5028498 - arte@pramantha.com


„Paulius VI“ Sakralinio meno muziejus, Via Poggio, Martirano, Italija.

Comentários


bottom of page