top of page
Ieškoti

Remigijaus Sederevičiaus ir Giedros Petkevičiūtės paroda „Artimi Elementai“




Kovo  15 d. 17 val. Lietuvos dailininkų sąjungos Kauno skyriaus galerijoje „Drobė“ atidaroma  Remigijaus Sederevičiaus ir Giedros Petkevičiūtės paroda „Artimi Elementai“.


Remigijus Sederevičius ir Giedra Petkevičiūtė - keramikų pora, kurianti iš kaulinio porceliano bei organizuojanti tarptautinius kaulinio porceliano simpoziumus Kaune. Pristatoma paroda atspindi dviejų menininkų  pastarųjų  metų kūrybinių ieškojimų kelią. Parodą  jungiantis elementas -  tai  medžiaga, kaulinis porcelianas, iš kurio  ir  sukurti  visi pristatomi darbai. 


Remigijus Sederevičius parodoje pristatys savo naujausius kūrinius, sukurtus pasitelkiant 3D keramikos spausdintuvus. Remigijus vienas pirmųjų pradėjo naudoti 3D technologijas, dirbant su  kauliniu porcelianu ir toliau vysto šią sritį. Jis nuolat gilinasi ir ieško technologinių naujovių, medžiagos ir naudojamos technikos galimybių  ribų. 


Šioje parodoje Remigijus pristato instaliaciją „Puodo formos evoliucija“. Idėja remiasi 1917 m. škotų matematiko ir biologo D'Arcy Wentwortho Thompsono knyga „Apie augimą ir formą“, kuri biologinių formų įvairovę supranta ne kaip chaotiškų formų, sugeneruotų atsitiktinai, painiavą, o kaip geometrines figūras, kurias galima apibūdinti fizikos ir matematikos principais. Remiantis šia teorija kilo idėja palyginti keramikos formų virsmą laiko juostoje nuo Narvos stiliaus,  egzistavusio IV t-metyje pr. m. e. iki  S. Liudvoko Strolio 1935 metų vazų ar „Jiesios“ kaulinio porceliano indų formų. Laiko juosta susukta į logaritminę spiralę, kur spiralės pradžioje  yra priešistorinio puodo siluetas, o priešingoje pusėje šiuolaikinio indo forma. 3D modeliavimo programa sugeneruoja sąsajas tarp šių objektų siluetų. Eksperimentuojant su indų formų siluetais galima matyti, kaip logaritminė spiralė sukuria naujas formas ir stebėti formų suderinamumą ar priešpriešą formos mutacijose. 


Giedra Petkevičiūtė pristato savo kūrinius iš kaulinio porceliano, kuriuos jungia tam tikra urbanistinė tema. „Savo darbuose siekiu  atspindėti miestą, kurį matau, miestą, kurį prisimenu, ir miestą, kuris jau prarastas. Tam  aš pasitelkiu paprastas švarias formas ir pridedu  „triukšmo“ elementus, kurie atspindi  mano asmeninį santykį su juo“. Tas triukšmas  -  tai grafiniai elementai, kuriami arba linijos, piešinio pagalba, arba suardant pačią formą. Formos yra įkvėptos Kauno savitos art deco architektūros pastatų. Kituose kūriniuose atsispindi  pastarųjų metų  izoliacijos ir trapumo temos. Kūriniuose „Bazilika“ ir „Respublika“ kartu su kauliniu porcelianu naudojama nichromo viela, kuri, viena vertus, suskaldo porcelianą, tačiau tuo pačiu jį laiko, neleisdama subyrėti. Šiuos darbus įkvėpė dabar jau pamirštas sovietmečiu statytas ir nebaigtas viešbutis „Respublika“, tiksliau sakant, jo griovimo procesas. Betoninis 20 aukštų pastatas vaiduoklis su tuščiomis langų skylėmis beveik 30 metų laukė griovimo. Anot menininkės, šie darbai buvo sukurti įvėpti šio griovimo proceso, kuri savo darbe stengiasi atskleisti nostalgiją, sąsajas su praeitimi, virsmus iš seno į naują. 

 

Paroda vyks iki balandžio 7 d.

LDS Kauno skyriaus galerija „Drobė“, adresas: Drobės 62-308, Kaunas

Darbo laikas:  I-V 10-17 val.

Comments


bottom of page