Gegužės 21 d., 17 val. Vlado Vildžiūno galerijoje (Lobio g. 6a, Vilnius) bus pristatoma Tomo Vaičaičio kūrybos darbų paroda „Levitacija“.
Tai nūdienos nuotaikas ir atmosferą atliepianti paroda. Ji nevienalytė – didelio mastelio piešiniai, medinių ir betoninių skulptūrų ciklai, autorinė grafika. Dalis darbų sukurti dar 2016-2017 metais, kai kūrybos akstinu tapo teroro aktai Europoje, Sirijoje, Alepe... Kita dalis kurta vėliau, o baigta jau prasidėjus karui Ukrainoje. Tačiau visus parodos darbus apjungia viena Būsena. Pats autorius dalinasi mintimis, pajautomis, retoriniais klausimais apie būtį, kurie pastaraisiais metais sukosi jo viduje: "Galvojau koks pavadinimas galėtų atliepti ekspozicijos turinį. Būsena. Menama, įsivaizduojama, reali kaip miražo pakelta materija. Dvasios būsena. Tapsmas. Virsmas, virsmo akimirka tarpinėje būsenoje. Judesys, sustingęs ar pagautas neišsipildymo taške. Judesys, turintis kryptį aukštyn, į šviesą, o gal atvirkščiai (?). Tarpinė stotelė. Viltis. Siekis, lūkestis. Bet ar išsipildymas? Bandymas. Savybė, gebėjimas. Požymis. Reiškinys. Tyla ar riksmas vakuume. Ir Nieko bendro su magija. [...] Vaizdai iš ekrano nepalieka ramybėje. Tamsioji mėnulio pusė. Viskas kartojasi nuo Kaino ir Abelio. Juodi dūmai, liepsna, pelenai bei suodžiai, yrantys, nykstantys paviršiai tapo darbo medžiaga ar įrankiais.“
Skulptūrų ciklas „Galvos“ (2016-2017) – „darbas, inspiruotas teroro įvykių, kalba apie nuolatos žmogų lydintį būties trapumo, dramos, tragedijos aspektą. Anoniminių portretų galerija neturi asmeniškumo, tautos, rasės bruožų. Jie tik skaičiai pranešimų statistikoje. Skulptūros padarytos rankomis, medį tašant kirviu, vėliau deginant. Šis procesas nebuvo pilnai „kontroliuojamas“, kas savaip siejasi su likimo sąvoka, bei suteikia kiekvienam portretui unikalumo.“ (T. Vaičaitis)
Skulptūrų ciklas „Salos“ (2021) – „betonas, lietas į formas tiesiog laužavietėje, kurioje daugelį metų ugnis nebūtin nusinešdavo buities fragmentus. Kai kurie iš jų išliko, atsispaudė, įsilydė, dar kartą bandė įsikabinti į regimąją būtį.“ (T. Vaičaitis)
Piešinių ciklas „Levitacija“ (2022) – „ilguose popieriaus formatuose užsifiksavo pavidalai, anonimiški, galimai primenantys kokonus, kybantys nenustatomoje erdvėje. Jų kūrime svarbus buvo procesas, emocijos, ritmas, viso kūno judesių pajungimas. Vyrauja ramesnė ar ekspresyvi monochromija.“ (T. Vaičaitis)
Grafikos ciklas „Kaukės“ I, II (2016-2022) – „tarsi prievartos veidų grimasos, abstrakčios, daugiasluoksnės, sulipdytos iš geografinių vietovių, architektūros ženklų fragmentų, sprogimų, ginklų, tekstų ir kitų vizualių tragiškų įvykių atplaišų, palikusių randus pasąmonėje.“ (T. Vaičaitis)
Parodos autorius per medžiagą, formą, veiksmą, gestą siekė prisiliesti prie to, kas neapčiuopiama.
Kviečiame tai patirti apsilankant parodoje.
Tomas Vaičaitis gimė 1969 m. Telšiuose. 1987–1993 m. studijavo ŠPI (dabar VU Šiaulių akademija) Dailės fakultete, 1999–2000 m. – tapybos studijos Šiaulių universiteto magistrantūroje. Nuo 2002 m. Lietuvos dailininkų sąjungos narys. VDA Telšių fakulteto dėstytojas, docentas. Kūrybos sritys: tapyba, skulptūra, grafika, grafinis dizainas, fotografija. Nuo 1992 m. surengė 5 personalines parodas, dalyvavo įvairiose grupinėse parodose, skulptūros, tapybos, grafikos pleneruose Lietuvoje ir užsienyje. Darbų yra privačiose ir viešose erdvėse Lietuvoje, Lenkijoje, Čekijoje, JAV. 2019 m. dalyvavo ir laimėjo Žemaitijos metų minėjimo konkurse su ženklu „Pirmojo Žemaitijos paminėjimo jubiliejus“.
Paroda Vlado Vildžiūno galerijoje bus eksponuojama iki birželio 30 d.
Parodos organizatoriai: Tomas Vaičaitis, VšĮ „Vilniaus Jeruzalės meno centras“, VšĮ „Vilniaus Jeruzalės skulptūrų sodas“.
Telefonas pasiteiravimui: +37068578257
Pridedamos nuotraukos (autoriaus nuotr.) :
1. Tomo Vaičaičio skulptūra iš ciklo „Galvos“, 2016-2017 m.;
2. Tomo Vaičaičio piešinys iš ciklo „Levitacija“, 2022 m.;
3. Tomo Vaičaičio piešinys iš ciklo „Levitacija“, 2022 m.
Comments