Search

Tapybos paroda „Marija oloje. Ikonos interpretacijos“


2021 m. gruodžio 19 d. / 2022 m. sausio 9 d. – Tapybos paroda Marija oloje. Ikonos interpretacijos

Kristina Kurilionok, Aistė Gabrielė Černiūtė, Indrė Ercmonaitė

Pramantha Arte, catuaiu erdvė, Via Vittorio Emanuele n. 39 - Conflenti

Pramantha Arte pristato naują tapybos parodą „Marija oloje. Ikonos interpretacijos“. Trijų lietuvių menininkių Kristinos Kurilionok, Aistės Gabrielės Černiūtės, Indrės Ercmonaitės paroda ikonos interpretacijos, kuruojama Antonio Bruno Umberto Colosimo ir Maria Rosaria Gallo, veiks nuo 2021 m. gruodžio 19 d. iki 2022 m. sausio 9 d. Catuaiu erdvėje Conflenti miestelyje.

„Ši paroda – sako kuratoriai – siūlo tapybiškai iš naujo interpretuoti vieną reprezentatyviausių krikščioniškosios kultūros ir meno, taigi ir Europos kultūros bei civilizacijos ikonų. Įdomu tai, kad šis interpretacinis poreikis, ypatingai šiandien – mūsų draskomų socialinių-politinių ir kultūrinių aktualijų kontekste – kyla iš trijų lietuvių menininkių (paskutinės sukrikščionintos šalies Europoje, išsidėsčiusios tarp Rytų ir Vakarų Europos), iš trijų autorių, kurias vienija bendra baltiškoji kilmė ir kurios asmenine vaizdine kalba siejasi su viena stipriausių religinės tapatybės figūrų, su savomis skirtingomis intencijomis, siūlydamos nepaprastai aktualią ir reikšmingą temos deklinaciją.

„Šešiolika paveikslų, išdėstytų nepaprastoje erdvėje – autentiškoje, intymioje, senoje, originalioje, prilygstančioje urvui – atkuria simbolio grynumą, stiprybę, galią, kuri skubiai sužiba intymiausia savo prasme: absoliučia, šventa ir nepakeičiama žmonijos verte. Vaizdinis poveikis ir pateikiamos temos leidžia naudotis nuorodomis įvairiais lygmenimis: vaizdiniu, istoriniu ir kultūriniu.”

Kristina Kurilionok atsiduoda ikoniškam Madonos ir Kūdikio tyrinėjimui ir su subtilumu, pagarba ir empatija - per didžiųjų meistrų darbus - seka alegorinę temos raidą, pereinant nuo Bizantijos į Renesanso ikonografiją, tarsi siekdama suprasti ir atrasti tas pačias marijoniškas savybes, kurios padarė Mariją amžiną pasaulietinėje ir religinėje vaizduotėje, tokias kaip: meilė, švelnumas, vienybė, bendruomeniškumas, žindymas, drąsa, paslaptis, kelias, dieviškumas, motiniškumas, moteriškumas. Tačiau sukurtoje istorinėje perspektyvoje, paženklintoje paties menininkės, kaip skirtingų kultūrų dukters biografija, galima atpažinti labai asmeninę jos emocinę įtampą. Ir štai Marijos figūra įdėta į Kristinai Kurilionok būdingą psichologinį tyrimą, tampa prieštaravimų atskleidimo bei kompleksiškumo suvokimo prezentacija. Taip nutapyti veidai ir ryškūs teptuko potėpiai katapultuoja mus į gilesnį klausimo dvilypumą: dvasingumas, kuriamas kūno; amžinybė, kurią pagimdo mirtis; grynumas, kurį sukuria darbas“.


Kristina Kurilionok. Žindanti Madona. Rusiška ikona. 2021. Drobė, aliejus (60x50cm)

Indrės Ercmonaitės interpretacinių pasirinkimų dėka Mergelės Marijos figūra patenka į nepalaužiamą stiprybės ir skausmo, priėmimo ir praradimo, išganymo ir pasiaukojimo likimą. O tapybinė menininko poezija, naudojant spalvas, šviesą, pasirenkant temas, tarsi nurodo gyvybingą ir visuotinį suvokimą: tiesos išsipildymas eina per tikrumo praradimą.


Indrė Ercmonaitė. Mergelė ir vaikas. Pagal William Adolphe Bouguereau. 2021. Drobė, aliejus (54x44cm).

Plastinė Aistės Gabrielės Černiūtės kalba išsklaido ikonos teologinį patrauklumą, atmeta istorinius simbolius ir pasiekia materialią figūros esmę. Moteris, jos veidas, vaikas, jos vaisiai. Pats menininkės gestas tampa archetipinės ir generuojančios moteriškumo galios simboliu, galinčiu sinchronizuoti begalinį baigtinės egzistencijos jausmą autoportreto atvaizde.


Aistė Gabrielė Černiūtė. Juodkrantės Madona. 2020. Viela, aliejus ant drobės (60 x 50 cm)

„Ypač miglotu ir kritišku istoriniu momentu – daro išvadą kuratoriai – kai tiesa painiojama su dirbtinumu, racionalumas su kietumu, neracionalumas su neišmanymu, savanaudiškumas su naudingumu, techniškumas su bendruoju gėriu, nejudrumas su gyvenimu, Marija oloje tarsi eina ieškoti prarastos prasmės, ji tarsi įgalina dvasingumo poreikį, kuris ir yra žmogaus gyvenimo esmė“.

Paroda atvira iki 2022 m. sausio 9 d., kiekvieną sekmadienį 10.30-12.30 val. arba parodą galima aplankyti susitarus telefonu +393395028498.

Pramantha Arte Vico XIV Garibaldi, 85 I-88040 Conflenti (CZ) Italia

0 comments